شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
در روزهاي پاياني فجرطرح آبرساني و پمپاژ مخزن آب سرابي به تويسرکان افتتاح شد

در روزهاي پاياني فجرطرح آبرساني و پمپاژ مخزن آب سرابي به تويسرکان افتتاح شد

--

مدير امور آب و فاضلاب تويسرکان گفت: در روزهاي پاياني فجر انقلاب طرح آبرساني و پمپاژ مخزن آب سرابي به شهر تويسرکان با حضور مسئولان افتتاح و به بهره‌برداري رسيد.
به گزارش دفتر روابط عمومي آبفاي استان همدان در اين مراسم كه 21 بهمن با حضور فرماندار و جمعي از مسئولان شهرستان تويسركان  و معاونين شركت آبفاي استان همدان،برگزار شد،مهندس اكبري با اشاره به آغاز عمليات اجرايي طرح آبرساني به شهر تويسرکان در سال 87 گفت: به دليل احساس ضرورت و براي حل مشکل توزيع نامناسب و اختلال در آبرساني به منطقه سرابي طرح اجرا شد.
مدير آب و فاضلاب شهرستان تويسرکان اعتبار هزينه شده طرح آبرساني به مخزن باغ گل سرابي 20 ميليارد و 452 ميليون ريال اعلام کرد و افزود: اين طرح با ارتفاع پمپاژ 200 متر و حفر و تجهيز چاه جديد با عمق 100 و آبدهي 40 ليتر در ثانيه و احداث ساختمان پمپاژ و کلرزني به ايستگاه‌هاي پمپاژ با سيستم مدرن سافت شروع و کلرزني با سيستم خنثي‌ساز مدرن تجهيز شده است.
وي با اشاره به محوطه‌سازي ايستگاه پمپاژ، فنس و حصارکشي دو حلقه چاه و دو باب مخزن، اضافه کرد: در طرح آبرساني خط انتقال به طول 7 هزار و 275 متر در اندازه‌هاي 250 و 300 ميلي‌متر اجرا و همچنين ايستگاه برق با تعويض ترانس و تابلوهاي پست پاساژ اصلاح شده است.
مهندس اکبري با بيان اينکه در راستاي خط انتقال پمپاژ آب سرابي از مواد مرغوب با جنس چدن و پلي‌اتيلن در اندازه 300 و متراژهاي پنج هزار و 70 و 965 به کار گرفته شده است، ابراز کرد: خروجي مخزن در اندازه 250 از جنس چدن و آزبست در متراژ 940 و مجموع خط جمع‌آوري چاه شماره 11 به متراژ 300 اندازه 250 و از جنس چدن است.
وي با بيان اينکه افتتاح اين طرح برکات و مزيت‌هاي بسيار خوبي را براي منطقه تويسرکان به دنبال خواهد داشت، افزود: توزيع عادلانه آب در شهرهاي تويسرکان و سرکان، کاهش اتلاف آب و انرژي، استفاده از ظرفيت مخزن 400 متر مکعبي مقابل بيمارستان مخزن متعادل‌کننده، مديريت و توزيع فشار مناسب و متعارف در شبکه توزيع آب، امکان بهره‌برداري و آبرساني شهر در زمان بحران و حوادث احتمالي در راستاي پدافند غير عامل بخش مهمي از مزيت اجراي اين طرح به شمار مي‌رود.
مدير آب و فاضلاب شهرستان تويسرکان از برخورداري 99 درصد جمعيت 52 هزار و 342 هزار نفري شهري شهرستان خبر داد و بيان کرد: جمعيت شهري تويسرکان با تعداد 13 هزار و 605 خانوار از مشترکان اين نهاد هستند.
وي کل مشترکين آب شهرستان را 18 هزار و 649 فقره اعلام کرد و افزود: مشترکان امور آب و فاضلاب زير پوشش شامل شهرهاي تويسرکان و سرکان و فرسفج مي‌شود.
مهندس اکبري طول شبکه آبرساني را 151 کيلو‌متر و خط انتقال را 33 کيلومتر عنوان و اظهار کرد: شبکه فاضلاب فعال تويسرکان به طول119.1 کيلومتر و خطوط انتقال 7.41 کيلومتر است.
وي افزود: تعداد مخازن آب در تويسرکان 12 مخزن با ظرفيت 18 هزار و 170 متر مکعب که آب شرب شهرستان را تأمين مي‌کنند.
مدير آب و فاضلاب شهرستان تويسرکان تعداد روستاهاي زير پوشش اين نهاد را سه روستا عنوان و ابراز داشت: حلقه‌ چاه‌هاي آب تويسرکان 12 حلقه با ظرفيت آبدهي 280 ليتر در ثانيه است.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x