شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
به مناسبت پنجم اسفند-روز مهندس،كارشناسان شركت آبفاي استان همدان در مدارس حضور يافتند...

به مناسبت پنجم اسفند-روز مهندس،كارشناسان شركت آبفاي استان همدان در مدارس حضور يافتند...

--

به گزارش دفتر روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان همدان،به همت دفتر معاونت برنامه ريزي و بسيج مهندسي شركت روز پنجم اسفند ماه همزمان با بزرگداشت دانشمند بزرگ،خواجه نصيرالدين طوسي،و نامگذاري اين روز به نام مهندسي،جمعي از مهندسين تلاشگر شركت در مدارس ابتدائي-راهنمائي و دبيرستانهاي شهر همدان حضور يافتند.
به نقل از اين گزارش كارشناسان از نزديك با دانش آموزان سخن گفته و ضمن اشاره به آيه قرآني "و جعلنا من الماء كل شي حي"(و هر چيز زنده اي را از آب قرار داديم)آب را يکي از ارکاني  دانستند که ادارات و سازمان‌ها بايد به آن توجه کنند و مصرف بهينه آب در صرفه‌جويي مؤثر است به طوري که در شست‌وشوها بايد از راه‌هايي که در کاهش مصرف مؤثر است، استفاده کرد تا بتوان مصرف بي‌رويه را کاهش داد.
ايشان بيان داشتند  برخي شير آب را به صورت ممتد باز مي‌گذارند و برخي براي خنک کردن آب شير آب را باز مي‌گذارند در صورتي که مي‌توان براي اين کار از چند تکه يخ استفاده کرد.همچنين به دانش آموزان يادآور شدند، براي تميزي اتومبيل، پاک کردن آن يا استفاده از چند سطل آب راه حل خوبي است.
مهندسين با اشاره به کيفيت آب مصرفي در همدان خاطرنشان کردند: ميزان کلر باقيمانده در آب شرب بين 0.5 تا 0.8 ميلي‌گرم بر ليتر است و در اين راستا مرکز بهداشت نيز ناظران بهداشتي را در نظر گرفته است.
ايشان در خصوص كيفيت آب بيان داشتند، آبي که در شبکه‌هاي آب جريان دارد، مقاديري املاح نظير کربنات کلسيم و منيزيم است که در هنگام جوشيدن در کتري و سماور باقي مي‌ماند و نه تنها براي بدن مضر نيست بلکه ضروري و لازم است.
يكي ديگر از موضوعات مطروح شده اين بود كه بايستي سيستم فاضلاب مدارس بهداشتي باشد و وجود شيرهاي آب سالم و بدون نقص را در مدارس رعايت کنيم.
همچنين در بخش ديگري از سخنان ورود مواد نفتي و روغني، مواد پاک‌‌کننده،شوينده،سفيدکننده‌ها،مواد گندزا و ضد عفوني‌کننده، اسيدها و چربي، زباله‌هاي حجيم و عفوني و خاکروبه‌ها مطرح شد كه موجب آثار نامطلوبي در سيستم فاضلاب مي‌شوند.
همچنين در ادامه ضمن دادن آگاهي به دانش آموزان در خصوص اينكه 70 درصد كره ي زمين را آب فراگرفته و 75 درصد از بدن انسان نيز از آب تشكيل گرديده و الگوي مصرف آب در طول شبانه روز به چه ميزان مي باشد،يادآور شدند علاوه بر اينكه بايد در مصرف آب نكات صرفه جوئي رعايت شود همچنين به صورت غير مستقيم در تهيه و توليد هر چيزي نيز از آب استفاده مي شود حتي مدادي كه در دستان شماست.پس رعايت صرفه جوئي در همه ي موراد لازم و ضروري است.
مبحث ديگري كه از سوي كارشناسان شركت آبفاي استان همدان مطرح گرديد،در خصوص حرفه و شغل مهندسي_آينده ي شغلي در اين حوزه- هدف گذاري- برنامه ريزي و بالاخص تشويق دانش آموزان به تلاش بيشتر و طي مدارج عالي و به ويژه ايجاد انگيزه در دانش آموزان جهت انتخاب شغل مورد علاقه و دادن آگاهي هاي لازم و موثر به ايشان بوده است.
شايان ذكر است 20 نفر از مهندسين شركت در 20 آموزشگاه(ابتدائي-راهنمائي-دبيرستان) حضور يافته و ضمن پاسخگوئي به سوالات دانش آموزان و معلمان با طرح سوالاتي،جوايزي در اختيار دانش آموزان عزيز قرار دادند.

آقايان مهندسين1-عليرضاحجت2-محمدصادقي مهر3-اكبربهادري نژاد4-هادي جعفري5-حميدرضابابادي حسني6-شهرام كمال همداني7-عباس صديقي مهر8-عليرضاآهوخش9-حميدرضاپيله وري10-جلال كوكبي11-علي مراديان 12-حسن ميرويسيان13-مهدي آقامحمدي 14-محمدتركمان15-روح اله كياني16-صابرموسويان و خانمهامهندسين1-شهرزادذكاوتي2-منيژه كهندل3-بهنوش متين پور4-پريسازارعي


 
 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x