شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
شركت آبفاي همدان كارگاه آموزشي "آشنائي خبرنگاران با صنعت آب و فاضلاب"را برگزار نمود.

شركت آبفاي همدان كارگاه آموزشي "آشنائي خبرنگاران با صنعت آب و فاضلاب"را برگزار نمود.

--

شركت آبفاي همدان كارگاه آموزشي "آشنائي خبرنگاران با صنعت آب و فاضلاب"را برگزار نمود.
معاون روابط عمومي و امور بين‌الملل شركت مهندسي آبفاي كشور از برگزاري سه جشنواره آب و رسانه اسفندماه در تهران -پوسترهاي آب در استان يزد و جشنواره ي فيلم و عكس آب در اصفهان به منظور تعامل بيشتر رسانه ها با آب در سطح كشور خبر داد.
عليرضا دشتيان ،‌معاون روابط عمومي و امور بين‌الملل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در اين كارگاه بيان داشت: رسانه‌ها در اطلاع‌رساني اين برنامه جامع مهم‌ترين نقش را دارند چرا كه اين قشر مي‌توانند فرهنگ را منتقل كرده و بسازند.
وي با بيان اينكه شركت آب و فاضلاب هيچ‌گونه تقابلي با رسانه ندارد، اضافه كرد: ما هميشه رسانه را در كنار خود مي دانيم و مشكلات را براي آنها بيان مي‌كنيم چرا كه رسانه‌ها مشكلات را مغرضانه و مستقل مطرح نمي‌كنند بلكه ابزاري براي فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني هستند.
دشتي در خصوص اهداف برگزاري سمينار آموزشي خبرنگاران با صنعت آب و فاضلاب گفت: بسياري از مفاهيم در صنعت وجود دارد كه معناي آشنايي ندارند و در اين راستا اين سمينار آموزشي به منظور آشنايي اصحاب رسانه با اصطلاحاتي كه در شركت آب و فاضلاب مطرح است، برگزار شد.
وي از برگزاري سه جشنواره به منظور فرهنگ‌‌سازي و تعامل بيشتر رسانه با شركت آب و فاضلاب خبر داد و افزود: برگزاري جشنواره آب و رسانه در اسفندماه سال جاري، جشنواره پوسترهاي آب در استان يزد و جشنواره فيلم و عكس آب در اصفهان از جمله برنامه‌هايي است كه امسال براي فرهنگ‌سازي در كاهش مصرف در نظر گرفته شده است و از اصحاب رسانه انتظار داريم در اين رخدادهاي مهم شركت كنند.
معاون روابط عمومي و امور بين‌الملل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در ارتباط با وظيفه رسانه‌ها در بيان مسائل جامعه بيان داشت: وظيفه رسانه‌ها انتقاد سازنده و بيان مشكلات جامعه است و مسئولان اجرايي كشور بايد از آنها به عنوان ابزاري براي بهسازي مجموعه خود استفاده كنند.
وي با بيان اينكه آب يك مسئله حياتي در جامعه است و هر اظهار‌نظري مي‌تواند در اذهان عمومي تأثير داشته باشد، خاطرنشان كرد: شركت آب و فاضلاب استان همدان با توجه به مشكلات كاهش نزولات آسماني توانسته‌ است آب شرب شهروندان را مطابق با استاندارهاي كشوري به مردم برساند كه اين مسئله بسيار قابل توجه است.
علي رحيمي فر نيز در نخستين كارگاه آموزشي خبرنگاران با صنعت آب و فاضلاب، آب را كالاي بسيار گرانبها و پرارزش خواند و اظهار داشت: مقدار آب شيرين در كره زمين ثابت است، ولي شرايط توزيع مكاني و زماني مقدار  آن را تغيير مي‌دهد، افزود: با توجه به بررسي‌هاي سازمان ملل متحد، حدود 1/2 ميليارد نفر در جهان با كمبود آب بهداشتي مواجه هستند و بيش از 2 ميليارد نفر از جمعيت جهان از شبكه‌هاي جمع‌آوري و دفع بهداشتي فاضلاب محروم هستند.
علي رحيمي‌فر در خصوص ميزان مصرف آب در همدان گفت: هر شهروند بايد روزانه 150 ليتر آب براي شرب و بهداشت مصرف كند كه اين ميزان در همدان 280 ليتر است.
وي با بيان اينكه مردم همدان بيشتر از الگوي مصرف، آب استفاده مي‌كنند، اضافه كرد: اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازي مصرف بهينه آب در بين شهروندان نقش مهمي دارند و در اين راستا نبايد اسباب نگراني مردم را فراهم كنند و يا با گزارش خود ميل مصرف مردم را بالا ببرند.
مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان در خصوص آثار مثبت ناشي از رعايت الگوي مصرف بيان داشت: از نظر اقتصادي شركت آب و فاضلاب شهري و شهروندان استان اگر موفق به كنترل مصرف در حد الگوي تعريف شده (150 ليتر در شبانه‌روز) شوند سالانه 125 ميليارد ريال در تأمين آب و 40 ميليارد ريال در جمع‌آوري و دفع فاضلاب به اقتصاد استان كمك خواهد نمود.
وي اضافه كرد: از نظر سازه‌اي يا توسعه‌اي در صورتي كه ميزان مصرف به الگو تقليل يابد (50 درصد وضعيت كنوني) سالانه در استان حجمي معادل دو برابر حجم آب جمع شده در پشت سد اكباتان و آبشينه صرفه‌جويي مي‌گردد.
رحيمي‌فر با اشاره به اينكه در خصوص برنامه ي بلند مدت آبرساني به شهر همدان افزود : براي اين موضوع از سد تالوار به سمت همدان پرونده عظيمي در حال احداث است كه در مسير نيز آب شرب چند شهر را نيز تامين خواهد نمود كه با بررسي هاي انجام شده با وجود چنين پروژه اي نيز در سال 1415 در نقطه اي سربه سر توليد و مصرف خواهيم بود و چاره اي نيست جز مصرف صحيح از منابع موجود.
وي در خصوص كيفيت آب استان همدان اذعان داشت: آبي كه در استان همدان توزيع مي‌شود از نظر كيفيت در حد استاندارد است و استانداردهاي آن با سازمان بهداشت جهاني منطبق است.
وي فرهنگ حاكم بر جامعه را مصرفي دانست و افزود: به منظور كاهش مصرف آب در سطح كشور از 10 سال پيش برنامه جامع و كاملي پيگيري شده و شيوه‌هاي نويني ارائه شده است كه در افكار مردم تأثير مثبتي داشته است.
در پايان اين كارگاه آموزشي خبرنگاران از تصفيه‌خانه شهيد بهشتي همدان بازديد كردند كه اين تصفيه‌خانه نيمي از آب شرب شهر همدان را تأمين مي‌كند.

 

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x