شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
نماينده مردم همدان در مجلس مطرح کرد:بحران آب در همدان جدي است/ ضرورت آبگيري هرچه سريع‌تر سد تالوار

نماينده مردم همدان در مجلس مطرح کرد:بحران آب در همدان جدي است/ ضرورت آبگيري هرچه سريع‌تر سد تالوار

--

نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر ضرورت آبگيري هرچه سريع‌تر سد تالوار گفت: بحران آب در همدان جدي و همدان جزو آخرين استان‌ها به لحاظ بارندگي است.
به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، صبح ديروزنماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي به همراه مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از روند تأمين، تصفيه و توزيع آب در مجموعه تصفيه‌خانه جديد عباس آباد بازديد کرد.
امير خجسته در اين بازديد با اشاره به اينکه بحران آب در همدان جدي است، اظهار کرد: استان همدان جزو آخرين استان‌ها به لحاظ بارندگي است و دچار خشکسالي هستيم.
وي ضمن برشمردن اقدامات صورت گرفته براي گذر از بحران موجود از جمله تجهيز 100 حلقه چاه آب و مديريت خوب و به موقع شهروندان در خصوص صرفه‌جوئي‌هاي صورت گرفته تصريح کرد: علاوه بر آن، با پيگيري‌هاي نمايندگان در مرکز و مديران در داخل استان، به دنبال بهره‌گيري از امکانات بوديم که از قبل پيش‌بيني و هزينه شده اما نيمه کاره رها شده بود.
نماينده مردم همدان در مجلس اضافه کرد: تصفيه‌خانه عباس آباد از آن جمله پروژه‌هايي است که از سال 83 بدون استفاده بوده است.
وي افزود: با شرايط بحراني موجود نياز به راهکاري جديد بود که با پيگيري، تلاش و زحمات شبانه‌روزي مديريت شرکت آبفاي استان و شهر همدان و توانمندي همه کارشناسان و دست‌اندرکاران در اين مجموعه امروز شاهد برداشت 250 ليتر آب در ثانيه از اين تصفيه خانه هستيم.
خجسته ادامه داد: اين حجم کار، ساليانه رقمي تقريباً معادل 2.5 ميليون مترمکعب آب را به شبکه آب استان تزريق مي‌کند و اين اقدام بسيار مؤثر و مفيدي است.
وي در خصوص گذر از اين بحران از مجموعه شرکت به ويژه تدابير ابتکاري مديريت آبفاي استان تقدير و تشکر کرده و به همه دست‎اندرکاران خسته نباشيد گفت.
نماينده مردم همدان در مجلس در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره نياز به آبگيري هرچه سريع‌تر از سد تالوار، اين مهم را يک ضرورت براي استان اعلام کرد و تصريح کرد: تمام سعي و تلاش نمايندگان مردم در مجلس و مديران استان بر آبرساني هرچه سريع‌تر از سد تالوار در استان زنجان است و اين از اولويت‌ها در استان است.
وي با اشاره به اينکه با انتقال آب از سد تالوار 65 ميليون متر مکعب به آب استان تزريق مي‌شود، گفت: از اين آب 52 روستا و 11 شهر بهره‌مند خواهند شد.
خجسته يادآور شد: با وجود کمبود بارش‌ها در استان و خشکسالي حاکم و افت پنج متري آب‎هاي زيرزميني، تابستان امسال با پيگيري‌ها و تلاش‌هاي صورت گرفته به خوبي و بدون تنش و قطعي آب سپري شد.
وي در پايان از تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزي دست‌اندرکاران در شرکت آبفاي استان و شهرستان همدان تقدير و تشکر کرد.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x