شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديرعامل آب و فاضلاب کشور در مراسم توديع و معارفه مديرعامل آبفاي همدان گفت:ضرورت تعريف تعرفه هوشمند آب براي مشترکان آبفا يك ضرورت است.

مديرعامل آب و فاضلاب کشور در مراسم توديع و معارفه مديرعامل آبفاي همدان گفت:ضرورت تعريف تعرفه هوشمند آب براي مشترکان آبفا يك ضرورت است.

--

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در کشور بايد تعرفه هوشمند آب را تعريف کرد تا مشترکاني که الگوي مصرف را رعايت نمي‌کنند، هزينه‌هاي واقعي را پرداخت کنند.
به گزارش دفتر روابط عمومي استان همدان مهندس جانباز ظهر روز پنج شنبه در آئين توديع و معارفه مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان و مديرعامل آب منطقه‌اي استان همدان اظهار کرد: در کشور ما به موضوع اقتصاد آب توجه کافي نشده است و ما چه در بخش کشاورزي، چه در شرب و چه در بخش صنعت چرخه اقتصادي کافي براي آب تعريف نکرده‌ايم.
وي تصريح کرد: در بخش آب شرب متوسط هزينه‌هاي توليد، تأمين و توزيع آب شرب شهري 700 تومان به ازاي هر متر مکعب آب و در بخش آب روستايي به ازاي هر متر مکعب 670 تومان است در حالي که شهروندان و مشترکان روستايي اين قيمت تمام شده را پرداخت نمي‌کنند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بيان اينکه وضعيت اقتصاد آب بسيار بحراني است، بيان داشت: بايد با همفکري و جلب نظر نخبگان و حمايت نمايندگان مجلس در اين خصوص اقدامات اساسي را انجام داد چرا که در بخش تأمين آب تفاوت‌هايي با ساير خدمات دارد.
وي با بيان اينکه در هر منطقه‌اي داراي کيفيت متفاوت آب و نحوه استحصال آن هستيم، ادامه داد: چالش‌هايي در اين زمينه وجود دارد که بايد در تعرفه‌ها لحاظ شود.
جانباز ادامه داد:در کشور بايد تعرفه هوشمند آب را تعريف کرد و مشترکاني که الگوي مصرف را رعايت نمي‌کنند، هزينه‌هاي واقعي را پرداخت کنند.
وي با بيان اينکه امسال در بودجه 93 اتفاقات خوبي رخ داده است، افزود: اميدواريم نمايندگان مجلس کمک کنند تا اين اقدام خوب دولت تقويت شود تا سهم مطلوبي از اعتبارات را داشته باشيم.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اذعان کرد: با عنايت رئيس جمهور در بودجه 93 اعتبارات خوبي براي طرح‌هاي آبرساني ديده شده که اميدواريم جهش خوبي در طرح‌هاي آبرساني از جمله سد تالوار داشته باشيم.
وي با اشاره به اينکه در حوزه آب علاوه بر مشکل کمي مشکل کيفي نيز وجود دارد، اظهار کرد: اضافه برداشت از منابع زيرزميني موجب شده تا کاهش کيفيت آب نيز داشته باشيم که همين ما را مجبور مي‌کند که از فواصل دورتر، آب را تأمين کنيم.
جانباز تأکيد کرد: اگر قرار است که اجراي طرح‌هاي موثر داشته باشيم و شهروندان و روستائيان بهره‌مند شوند بايد از آنها حمايت شود.
وي يادآور شد: وزارت نيرو در همدان نيز همواره همکاري لازم را داشته به طوري که طرح‌هاي فاضلاب همدان از متوسط کشور شاخص برخورداري بيشتري دارد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در پايان با بيان اينکه بايد شبکه‌ها فاضلاب همدان بيش از اين تقويت شود، اذعان کرد: آبفاي همدان مي‌تواند از طريق مشارکت بخش خصوصي اجراي شبکه فاضلاب را داشته باشد.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x