شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان خبر داد:وجود 3,5 ميليون متر مکعب آب در سد اکباتان

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان خبر داد:وجود 3,5 ميليون متر مکعب آب در سد اکباتان

--

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان از وجود 3,5 ميليون متر مکعب آب در سد اکباتان خبر داد و گفت: اين ميزان در سال گذشته در مدت مشابه 11 ميليون متر مکعب بوده است.
سيدهادي حسيني‌بيدار در بازديد از دفتر خبرگزاري فارس همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با تأکيد بر کاهش 44 درصدي نزولات جوي در همدان اظهار کرد: در سال گذشته همدان به لحاظ بارش آخرين استان در سطح کشور بود که در بخش تأمين و توزيع آب اقدامات مطلوبي انجام شد.
وي تصريح کرد: با پيگيري و تلاش صورت گرفته، در بخش تأمين و توزيع آب 90 حلقه چاه کشاورزي متناسب با کميت و کيفيت آنها پايش و تجهيز شدند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بيان اينکه برق‌رساني چاه‌ها توسط خود کارشناسان برق انجام شد، افزود: چاه‌هايي از ساير ادارات پايش شد در ايام تنش آبي همدان از آنها براي تأمين بهره‌برداري شود.
وي با بيان اينکه در حوزه فرهنگ براي مديريت مصرف کارهايي انجام شد، اظهار کرد: تبليغات فرهنگي در حوزه مديريت مصرف انجام شده و جلساتي با دانش‌آموزان و مدارس تشکيل شد.
وي گفت: 17 دستگاه کنترل‌گر هوشمند نيز در سطح استان نصب شد که باعث شد شبکه فشار آب در استان کنترل شود.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان از اجرايي شدن همه 350 مصوبه جلسات بحران آبفاي استان خبر داد و گفت: در طرح‌هاي عمراني 25 ميليارد تومان بدهکاريم، اما بنا داشتيم کارهاي خوبي انجام دهيم تا کم‌فروشي نکرده باشيم.
وي با اشاره به طرح ايستگاه استخر عباس‌آباد نيز که از سال 74 اجرا شده و مانده بود، اظهار کرد: بر اين اساس اين طرح با همکاري محيط زسيت و دانشگاه علوم پزشکي انجام شد و توسط آزمايشگاه، تجهيز و تصفيه‌خانه اين آب نيز براي استفاده وارد مدار شد.
حسيني‌بيدار با بيان اينکه اداره استاندارد و مرکز بهداشت نيز براي استفاده اين آب دقت لازم را داشتند، اذعان کرد: از تصفيه‌خانه استخر عباس آباد 150 ليتر در ثانيه آب وارد شبکه شد.
وي با اشاره به طرح تأمين آب از رودخانه خاکو نيز اذعان کرد: در حوزه معاونت مهندسي و بهره‌برداري طي بازديد تلاش شد تا آب اين رودخانه نيز براي استفاده و بهره‌برداري وارد شبکه شود، که نتيجه‌بخش بود.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان اذعان کرد: با اقدامات انجام شده، توانستيم 35 درصد آب اين رودخانه را به آب سطحي و سپس به تصفيه‌خانه اضافه کنيم و 100 ليتر در ثانيه آب به سد اضافه کنيم.
وي با بيان اينکه وضعيت ما در اکباتان به گونه‌اي است که 11 درصد آب سد پر است، گفت: در حال حاضر 3.5 ميليون متر مکعب آب در سد اکباتان آب وجود دارد، در حالي که سال گذشته اين ميزان 11 ميليون متر مکعب بود و نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد کاهش داريم.
حسيني‌بيدار با بيان اينکه شهرها براي برنامه‌ريزي آب اولويت‌بندي شده‌اند، خاطرنشان کرد: در چند شهر که احتمال تنش آبي وجود دارد قرار است با برنامه کارهايي انجام دهيم.
وي در پايان سخنانش ابراز داشت: اميد است با اعتبارات خوبي که در اين زمينه جذب مي‌شود، بتوانيم طرح‌ها را اجرايي کنيم.

 

 

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x