شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
معاون بهره‌برداري آبفاهمدان:مديريت مصرف آب در خانه‌تکاني‌ها فراموش نشود.

معاون بهره‌برداري آبفاهمدان:مديريت مصرف آب در خانه‌تکاني‌ها فراموش نشود.

--

معاون بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: با توجه به نبود ذخاير مطلوب در سد اکباتان،مديريت مصرف در خانه‌تکاني‌ها فراموش نشود.
مهندس حميدرضا نيکداد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با تأکيد بر مديريت مصرف در آستانه سال جديد و خانه‌تکاني‌ها اظهار کرد: در سالي که پشت سر گذاشتيم و سالي که قرار است آغاز کنيم، وضعيت  و منبع آبي مناسبي نداريم.
وي تصريح کرد: افت آب‌هاي زيرزميني که چندسالي است آغاز شده و الان به حداکثر خود رسيده، باعث شده منابع آبي همدان کاهش يابد.
معاون بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب همدان ادامه داد: سفره‌اي که آب همدان برداشت مي‌شود، تا حد ممکن پائين رفته و بحث ذخيره آب سد اکباتان نيز وضعيت خوبي ندارد.
وي با بيان اينکه تنها 9 تا 10 درصد ظرفيت اصلي سد را ذخيره آب داريم، بيان داشت: تنها کاري که اين ايام مي‌توان کرد، اينکه در مصرف مديريت داشته باشيم تا سال آبي خوبي را پشت سر بگذاريم.
مهندس نيكداد با تأکيد بر اينکه بايد با مديريت مصرف بتوانيم تا پايان سال با همين منابع آب امورات بگذرانيم، افزود: در اسفند ماه که همه ساله رسم بر اين است مردم براي آغاز سال جديد خانه‌تکاني کنند، درخواست داريم در مصارف دقت کنند.
وي از مردم خواست کارهاي خود را در طول زمان انجام داده و به روزهاي پاياني سال و روزهاي آخر هفته موکول نکنند.
معاون بهره‌برداري شرکت آبفا در همدان به برخي از نکات مديريت مصرف در اين ايام اشاره کرد و گفت: در شست‌وشوي معابر اصلي بايد از جارو استفاده شود در صورتي که برخي براي يخ‌زدايي و پاک‌کردن معابر منازل خود از آب استفاده مي‌کنند در حالي که همين امر به دلايل برودت هوا مشکلاتي را ايجاد مي‌کند.
وي يادآور شد: در تميز کردن اماکن و ظروف به جاي شست‌وشوي مکرر، از دستمال‌هاي يک بار مصرف استفاده شود.
مهندس نيكداد ادامه داد: مردم شستشوي قالي، پتو و ملافه را به قاليشويي و خشک‌شويي‌ها بسپارند چرا که هم بهتر شسته شده و هم در مصارف صرفه‌جويي مي‌شود.
وي با تأکيد بر اينکه براي پاک کردن لوازم خانه و شيشه از روزنامه باطله استفاده شود، اضافه کرد: مقدار آب موجود ما به خاطر کمبود بارش‌ طي سال‌هاي گذشته اين محدوديت را ايجاد کرده و بر اين اساس اولويت نخست آب، بايد براي نوشيدن باشد نه اينکه براي مصارف ديگر استفاده شود.
وي بر آموزش فرزندان از سوي خانواده‌ها تأکيد کرد و گفت: خانواده‌ها بايد از خريد اسباب‌بازي که به جريان ثابت آب نياز دارد، خودداري کنند.
مهندس نيكداد خواستار توجه به هرگونه خرابي در لوله‌هاي آب و اعلام به سامانه 122 شد و بيان داشت: شيرهاي آب بايد دائم کنترل شود.

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x